Cyklocomputer Bryton Rider S800 a radar Gardia R300 L v praxi

05.01.2024

Dnes se podíváme na GPS cyklocomputer Bryton Rider S800 a radar se zadním světlem Bryton Gardia R300 L a řekneme si jaké jsou. Článků a reportáží plných technických specifikací a detailních rozborů produktů Bryton najdete dnes už hodně. A tak to vezmeme trochu jinak, pohledem standardního uživatele a jeho dojmů.

Cyklopočítač Bryton Rider S800 a Gardia Radar R300 L jsem dostal začátkem sezóny na test a řekl si, že bych tomu měl dát nějaký čas, abychom se společně sžili a já mohl odhalit uživatelské plusy a mínusy.

Začneme cyklocomputerem Rider S800

Jedná se o nejvyšší model v řadě a nabídne velký, čitelný displej s velkou možností vlastního nastavení. To, jaké hodnoty chcete sledovat si rozhodnete sami, a jestli to budou dvě pole, tři anebo jich bude plných 12, je už jen na vás. Počet obrazovek si pak můžete taky nastavit podle sebe.

Jsou zde veškeré informace a metriky, které můžete nebo chcete sledovat. Zajímá vás rychlost, převýšení, čas jízdy nebo vzdálenost? Jasně to jsou základy, pak je zde celá řada funkcí přes dodatečné snímače tepové frekvence, kadence, zátěže (watty), to vše je taky relativně standard. A samozřejmě plno dalších. Všechny funkce jsou vám nabídnuty v aktuálních hodnotách, průměrných a maximálních. Dále samozřejmě jako záznam za odjeté kolo. V rámci speciálních funkcí nabídne počítač propojení se systémy elektrokol nebo elektro řazení. Určitě potěší nabíjení přes USB-C.

S cyklocomputerem jsem si hodně vyhrál před první jízdou a pokusil se nastavit si hodnoty, které chci vidět. Jde to snadno, přes aplikaci v telefonu nebo na webu. Pomocí apliakce můžete přístroj aktualizovat, nahrávat si do něj trénink, vkládat a upravovat trasu a nebo sledovat historii jízd se všemi daty. Samozřejmě jsem během prvních pár jízd spoustu polí přenastavil a postupem času si našel optimální rozložení, které mi vyhovuje.  Hodně mě baví pole formou grafu. Rychlostní graf, tepová frekvence a kadence v podobě půlkruhu, ve které vidíte zároveň aktuální, průměrnou a v rohu i maximální hodnotu. To je za mě hodně koukatelné podání informací.

Displej je samozřejmě dotykový, funguje i v rukavicích a dost dobře i za deště. Plusem je pak možnost přepínat obrazovky nebo data i pomocí funkčních tlačítek po stranách. Viditelnost na slunci i v šeru je výborná, a to většinou i bez nutnosti podsvícení. Při používání jako standardní GPS cyklonavigaci vás nečeká nic přehnaně složitého, zapnete a jedete. Pokud zapomenete, zařízení vás samo upozorní na pohyb kola. Při použití v režimu navigace to není o nic složitější. Buď si vyberete předem uloženou trasu anebo v aplikaci nastavíte kam chcete jet a hurá na výlet. Je zde i možnost hlasového vyhledávání, to jsem zkusil párkrát a vždy našel co jsem potřeboval.

Příjemná funkce je „stoupání“ kdy na uložené trase cykklopočítač sám najde kopce a upozorní vás na případný začátek a konec stoupání, předem víte kolik výškových metrů vás ještě na vyjížďce čeká a za jak dlouho přijdou. Samozřejmě se dají kopce v aplikaci upravit, ať už jejich délka a pozice na mapě a stejně tak si můžete přidat stoupání podle sebe, pokud ho aplikace nezaznamenala sama. Na displeji se vám pak během jízdy automaticky přepne obrazovka, pokud se ke stoupání blížíte, zobrazí se vám graf i s barevným rozdělením převýšeníi, vzdálenost do startu a do konce, a pár dalších polí která si můžete nastavit sami.


Navigace samotná pak funguje výborně, upozornění na odbočku i se zbývajícími metry k ní a pohled na mapu která je přehledná a srozumitelná. To člověk u takového přístroje už očekává.


Pár gps navigací jsem už vyzkoušel. Funkce nabídnou dost často podobné, v různém kabátě a za hodně různé peníze. U Brytonu bych jako uživatel vyzdvihnul jeho přístupnost a snadnost ovládání. Je samozřejmě česky a pro uživatele přehledný. Pro každodenní používání nemusíte složitě klikat a hledat co potřebujete. Zařízení zapnete, zvolíte přednastavený profil, zmáčknete start a jedete. Dohledat si data nebo potřebné funkce uvnitř přístroje taky není raketová věda a v podstatě i během jízdy jste schopní si doladit co chcete.  Samozřejmě nechybí ani chytrá oznámení při spárovaném telefonu. Hovory, zprávy a další oznámení, které si přizpůsobíte dle svého uvážení se vám zobrazí na displeji přímo před vámi.

Po skončení vyjížďky stačí Rider spárovat s telefonem přes Bluetooth a všechna data se synchronizují s aplikací, ta je propojitelná s třetími stranami. Takže pokud používáte Stravu nebo jinou službu, jde to bez problémů. V menu pak najdete ještě celou řadu dalších doplňkových funkcí. Sledování aktivity, kdy přes odkaz může někdo živě sledovat kde a jak jedete. Kolektivní vyjížďka, kdy máte v reálném čase přehled o dalších připojených uživatelích anebo skupinový chat. Nechybí samozřejmě ani nastavitelný tréninkový kalendář. Pokud se chcete jít projet, ale nechce se vám vymýšlet trasa nebo jste třeba na dovolené kde to neznáte, Bryton vám nabídne několik možností trasy podle vámi zadané vzdálenosti okruhu.

S radarem bezpečněji

Cykloradar Bryton Gardia R300 L, je druhou hračkou od Brytonu, kterou jsem měl možnost vyzkoušet a asi jako všichni co znám, po pořízení radaru na kolo přemýšlím, jak jsem bez něj mohl doteď jezdit.

A co ten radar na kolo vlastně je? Jedná se o zadní blikačku, která snímá prostor za vámi a upozorní vás na blížící se objekt, auto, motorku apod. Nabízí několik stylů blikání a musím říct, že je to sama osobě výkonná zadní blikačka. Při detekci pohybu za vámi se rozbliká ještě víc, aby řidiče upozornila a lépe vás viděl.

To sice upozorní blížící se vozidlo, k čemu je to ale vám? Na cyklopočítači, se kterým je Gardia spárovaná máte na kraji displeje v rohu ikonku radaru. V případě detekce pohybu se objeví pruh s ikonou pohybujícího se autíčka, a to i s počtem detekovaných objektů (3 blížící se objekty = tři ikonky autíčka) a ty postupně jedou odspodu nahoru podle toho, jak se přibližují. Pokud se blíží normální rychlostí pruh je oranžový, pokud opravdu rychle tak červený. Až dojedou nahoru pruh zezelená.

Samozřejmě je upozornění doprovázeno ještě zvukovým signálem, který je dost dobře slyšitelný i v okolním hluku nebo silném větru. A to jak na začátku signalizace, tak po tom co je za vámi už prázdno. Což opět zvýší klid a pohodu jezdce. Při vyjížďce s kamarádem slyšel zapípání i on při jízdě zamnou, navíc světlo začalo více blikat a i to pro něj byl indikátor toho, že za námi něco jede.

Na radar na kole jsem si neuvěřitelně rychle zvykl a nedovedu si představit aktuálně vyjet bez něj. Na gravel a silnici naprosto ideální doplněk. Neznamená to, že bych se neohlížel jestli za mnou opravdu nic nejde, když to nemám na displeji. Rozhodně jsem ale klidnější a ohlížím se méně často. A i když mám indikaci, že za mnou něco jede, jsem víc v pohodě a vím, že mě lépe vidí díky výrazné blikačce.

Radar funguje s celou řadou zařízení, a to nejenom z vlastní dílny, je připojitelný i k zařízením konkurenčních značek. Osobně jsem na testovacím kole (M-bike e.full) neměl na řídítkách počítač a radar jsem si připojil na hodinky od Garminu. Každou indikaci pohybu doprovázelo zavibrování, a tak jsem nemusel na hodinky ani koukat. A pokud používáte při jízdě mobilní telefon na řídítkách i tady je řešení v podobě aplikace k Bryton Gardia, ve které máte znázorněný už popsaný pruh s blížícím se vozidlem a funguje pak stejně jako na připojené cyklonavigaci.

Gardia se dá přes počítač i ovládat, takže si v pohodě během jízdy můžete změnit způsob blikání nebo ho nastavit na automatické, kdy pak přebírá data od z počítače a v návaznosti na okolní světlo upravuje profil svícení. Výhodou Gardia radaru je určitě i jednoduchý držák, který v základu nabízí možnost upnutí na klasickou sedlovku různých průměrů a díky dvěma přiloženým redukcím pak upnutí na D-profil nebo Aero sedlovku. Nabíjení opět přes USB-C.

Proč si takové kombo pořídit?

Jako plusy u obou zařízení bych vyzdvihnul výdrž baterie. U tachometru pak rychlost načítání a kvalitu GPS signálu, a Gardia poskytne výkonnou blikačku navíc s funkcí radaru a také brzdové světlo, kdy se rozsvítí jasněji, pokud brzdíte. To vše za velice příjemnou cenu v porovnání s aktuální konkurencí.

Ve chvíli, kdy tachometr nebo radar budu vracet tak obratem pořizuji své vlastní, protože mi oboje plně vyhovuje a raketově převyšuje moje potřeby s počtem funkcí a vším co umí. Před pár lety mě nezajímala ani kadence šlapání a dnes jsem bez ní na vyjížďce nesvůj. Nedávno jsem měl možnost testovat kolo, na kterém byl wattmetr. Tak jsem mohl i na Brytonu vyzkoušet jak měřená data podá. Výsledkem je hromada možných hodnot k nastavení na displeji a podrobný rozpis v aplikaci po záznamu jízdy. Takže i tady si hodně slušně poradí a změří vše co potřebujete.

Jakub Cyklo Point Staré Město

Dnes se podíváme na GPS cyklocomputer Bryton Rider S800 a radar se zadním světlem Bryton Gardia R300 L a řekneme si jaké jsou. Článků a reportáží plných technických specifikací a detailních rozborů produktů Bryton najdete dnes už hodně. A tak to vezmeme trochu jinak, pohledem standardního uživatele a jeho dojmů.